Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

tisdag 29 januari 2013

Snoffe, döden och jag

Moje, döden och Ronja!

Min dotter Ronja kommer torsdagen den 21 mars klockan 18:30 vara med i ett barnprogram på barnkanalen/SVT som heter "Snoffe, döden & jag". Läs mer om det på SVT barnkanalen/Bolibompa och kolla in bilden på blogglänken nedan. Det är Camillas blogg hon som har filmat alla avsnitt. Fantastiska bilder. Camilla har även filmat Serching for the sugerman som fick en Guldbagge och är nominerad för en Oscar i år.
Mats & Camilla som är ett par både i arbetet och privat har ett företag som heter Dokumentärministeriet. Det är de som producerat detta barnprogram och det kommer att sänds i vår på SVT.

Idag fick vi en DVD med Ronjas avsnitt. 15 minuter av vackra bilder, tankar, funderingar och kloka ord om hur det är att förlora sitt husdjur. En helt underbar serie i 10 avsnitt där man får träffa ett barn per avsnitt där barnen delar med sig av sin berättelse och sina känslor kring döden och vad de tror händer efter. Magiskt vackert! Tack Camilla och Mats för att Ronja fick vara med om denna fina upplevelse och en fin cermoni för katten Moje, ett minne för livet. Det var kul att träffa er och se bakom kameran. Lycka till med era uppdrag.

Första avsnittet sänds torsdag den 7 mars kl 18:30 och nästa torsdagen därpå. Ronja är alltså med i det 3:e avsnittet 21 mars. En mycket stolt mamma till denna söta, kloka tjej med fina tankar kring livet och döden. Katten Moje som vi tyvärr fick ta bort visar upp sina bästa sidor i små filmer och foton som är inklippt. Vi saknar dig Moje! Gå nu in och titta på länken nedan, på ett otroligt fint foto av min dotter Ronja och programledaren Emelie.

http://camillaskagerstrom.blogspot.se/2013/01/snoffe-doden-och-jag.html

Inga kommentarer: