Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

tisdag 3 november 2009

Före och efter…

Nu kommer det lite bilder före och efter. Matrummet och vardagsrummet, någon annan dag kommer det på sovrum och barnens rum och köket givetvis.

Före & Efter

Före matrum vitt Före matrum vitt 2
Efter matrum svart och vitt 2 Efter matrum svart och vitt
I Januari tapetserade vi rummet vitt, alla möbler var vita.
Så det blev det VITA rummet. Men vi kände att något saknades.
Jag började måla min skänk svart och så la vi till svarta detaljer.
Hela bottenvåningen har svart och vitt på olika sätt.
Det har bara blivit så och vi trivs med det.
Övervåningen går i svart, vitt och lite rött.
Och den inglasade altanen går i svart, vitt och lite rött.
Nu hänger rum för rum ihop och blir en helhet.

Detaljer

Detalj konsol i svart
Hyllkonsoler i hörnen på dörröppningen,
& en liten ljuslykta.

Besticktavla
Barnbestick efter min mans moster som jag
ramade in.

Tavlor
Fick 2 stora tavelramar, bilderna är målade
av Pernilla Eriksson, en bekant till mig.

 Fågeltavla
Denna fågeltavla fick min man. (Han är ornitolog)
Målat på siden, liten stämpel finnes, jag fyndade den
på en loppis för 45 kronor.

Matrummet

efter matrum fotovägg 
Denna fotovägg är ej klar, alla foton ska
vara svartvita. Ramar fyndade på loppis
spraymålade med svart hobbyfärg.

 Efter matrum fotovägg 2
Samlar på kaffekannor i nysilver.
9:an står för det gatunummer vi bor på.

 Efter matrum tavlor
Väggen mittemot fotoväggen.

Målning av skåp

 Före Skänk vit
Detta är ett överskåp till en skänk.
Först var den vit nu är den…

Efter Skänk målad svart 
…svart.

Tv-rummet

 Före TV-bänk
Före: IKEA TV-bänk med ett lackbord.

Efter Tv-bänk 
Efter: TV-bänk, ett gammalt ekskåp
som jag målade vitt.

vardagsrum med nya tvbänken
Och här ligger 2 av våra katter och latar
sig framför kaminen.

Hallen/ Trappen

Grind till trappan
Vår minsta dotter Meja börjar
smått försöka ta sig upp för trappan
så en grind var på plats.

….Ja då var det väl allt för denna dag med Före & Efter bilder från vårt hem.

Ha det gott tills vi ses igen.

Rosemarie

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du/ni har fixat mycket. Tänk vad roligt när man kan göra allt själv. Så trevligt och personligt ni har det. De små tavlorna av Pernilla Eriksson gillar jag jättemycket! Är hon konstnär?

Ser fram emot nästa visning!!

Ha det bra i höstrusket.

Kram Eva-Mari

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Nice! Kan ju naturligtvis inte säga emot "det blir rätt snyggt med det lilla svarta till allt vitt" Hi hi! Jättefint!

Ha en bra dag!
Kram Lina

Veronika sa...

Min sambo samlar också på kaffekannor :-))
Ser att ni har samma högtalare vid TV:n som jag fyndade på Lindenytt häromdagen. Men uttagen är till jätte feta kablar - kanske din sambo vet vad man ska ha för omvandlare då så det passar min (er gamla) tv och stereo?!?!
KRAM på er! PS: Fint du gör hemma! Längtar till jag också får pyssla om lite :-) Tror jag kommer trivas kanon - det blir vitt hos mig med :-))

Merja sa...

Så mysigt och fint ni gjort!!
Fina bilder i förra inlägget med.

My sa...

Förväntningarna stiger på mina ynka veckor hemma. Katterna får lov att flytta på sig för där ska jag sitta med en kopp kaffe/te/vin ;)

Det är jättefint men jag är inte förvånad. Kramar!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! Vilker himla vackert hem ni har!!! Jättefina detaljer!!
Vår nervåning går mrd i vitt o svart!!!O så har vi lite textiler, ljusluyktor o annat smått sm varierat färg rftyer åstid..nu är det plommonlila..men ska snart bytas till rött så klart! Vår o somma är det din favvo kuör..namnligen lime:)))Det trivs jag bäst med!!!!

Kramis till dig vännen ♥

Ingmarie sa...

Jaa du vad ska man säga???Annat än att ser alldeles bedårande ut...Du har verkligen god smak!
Måste kika lite till det är väldigt inspirerande!

Kram!