Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

söndag 2 december 2012

Året som gått 2012!

Året som gått har gått fort tycker jag. Kan bero på att det hänt saker hela tiden.



 


  • Januari 2012 tog nya ägarna över vår butik Kvarnbacka Livs i Vedevåg.
  • Min man börjar nytt arbete. 
  • Min kära mamma begravdes den 5:e januari efter hastig borttgång.
  • Jag själv hade sedan september 2011 arbetat hos Axfood Närlivs.
  • Vi renovera klart köket i huset under våren 2012.
  • Jag fick fast arbete på Axfood Närlivs i april 2012, det var en skön känsla.
  • Vi hade lade ut vårt hus till försäljning i maj 2012.
  • Vi hade vår första semester på 3 år efter att ha jobbat 7 dagar/v i nästan 2 år med livsmedelsbutikens start/öppnande och drivande, barnafödande, familjeliv och renoveringsprojekt samtidigt.
  • I augusti 2012 flyttar vi in i vårt nya hem, ett hyr-hus på landet med fantastiska vyer, skogar och en å med fors bredvid huset. Ett STORT hus med utrymme för familjens aktiviteter. Min man behövde ett kontor för sitt nya företag, jag ett pysselrum där vi alla i familjen kan förverkliga vår kreativitet i målning, pärlande, scrapbooking och annat pyssel.
  • Och så lite nytt pyssel med huset och trädgården vi hyr.
  • Katten jag ärvde efter mamma fick kattungar i september.
  • Filminspelning av ett barnprogram som min äldsta dotter ska medverka i under våren 2013.
  • Huset sålt nu i december 2012.
Gården är stor och gammal. En bruksgård från 1600-talet. Men en stor huvudbyggnad och vi bor i flygeln vid ån. En fors som försörjer gården med el, massor av får och fina byggnader som gamla magasin mm. Trädgården består av träd av alla slag och vid oss gräsmatta en uteplats med en nygjord rabatt och en odlingsback för örter. Sedan finns en stor härlig altan mot ån där blomkrukor prunkar och en stor altansoffa för vila.

Nu när alla flyttlass och utrensing av allt man spart på sig under de 5 åren i vårt gamla hus så kan vi nu äntligen börja känna ett lugn. Inget ständigt pass och tänkande på en butik med färskvaror, ingen stor trädgård som behöver underhållas, inga renoveringsprojekt och fix med eget hus, inga flyttlass behöver köras. Bara ett stort lugn. Tänk om jag kunde behålla detta lugn ett tag. Konstigt nog så börjar min kreativa hjärna jobba igen. Lite pyssel. Nya ideér ploppar upp....hmmm.. kankse jag ska.... ......den som tittar in här med jämna eller ojämna mellanrum kankse får se något nytt, vem vet.

Trevlig 1:a advent tills vi ses nästa gång!

1 kommentar:

Merja sa...

Hej!
Kul att få ett bloggtecken från dig:)
Låter som ni har en välfötjänst lugn tillvaro just nu...kanske för lugn;) Anar att något är på gång.
Välkommen tillbaks!