Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

fredag 5 februari 2010

som du sår får du skörda…

 

vår1 vår himmel råg

Nu har jag beställt massor av fröer, få se nu hur mycket som blir sått. När jag tittar ut genom fönstret så ser det inte vårlikt ut. Här är det MASSOR av snö och mer kommer. Det har inte varit så här mycket snö sen jag var liten nån gång på 70-80-talet kanske. Det har varit en jättehärlig vinter. Snön kom i mitten av december och är fortfarande kvar. Vi har sluppit regn och slask. Vi har haft det vitt och ljust. Jag har skottat här hemma och det har varit min fysiska aktivitet i vinter. Nu börjar vissa fåglar vårsjunga och nog värmer solen och man hör takdropp, men än dröjer det. ..Än får vi gå med strumpor och skor…  

Livet i Övrigt då….Ja….

Mina dagar som föräldraledig lider mot sitt slut och vad som kommer nu vet jag inte än. Jag har några olika lösningar och hoppas att något ska gå i lås innan mars är slut, men vad det är håller jag hemligt ett tag till. Jag har inget jobb att återgå till och jag får inte gå på A-kassa så något med inkomst måste det bli, studier kan det bli men måste räkna på det ekonomiska…..för just nu har jag 180 kr/dag brutto som föräldraledig. Så något sparat finns ej heller. Jag valde att vara med min minsting fram till 1 år. Min man kommer att ta sina månader efter mig så vi skjuter upp dagis ett tag till. Och arbete….ja det finns olika alternativ där med. Håll tummarna….det man sår får man skörda.
Vi får väl se vad min skörd blir.   :-)

vår1 vår himmel råg

Kram  Rosemarie

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej!
Låter som om du står i startgropen till något spännande, lycka till.

Anonym sa...

Lycka till med ditt sökande efter en meningsfull tillvaro utanför hemmet. Tänk om det gick att vara hemma lite längre med sina minstingar! Alla skulle tjäna på det, inte minst samhället.

Söndagskram till dig.
Eva-Mari

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Härligt, då kan det inte vara långt kvar till gröna gräsmattor :-)

Håller tummarna för att du får det du sökt, hoppas-hoppas!

Och din sida verkar funka. Jag tog bort mitt snöfall, funkar hur bra som helst. Alla gadgets kan tydligen ställa till med såna problem.

Må så gott, kram Lina

... sa...

Hei :)
Veldig koselig blogg du har, jeg har sett meg litt rundt her. Kommer gjerne tilbake jeg.

Britt sa...

Var ute och tittade på sidan, den kommer att bli bra. Jag skall se om jag har några bilder från vedevåg sommar tid//Britt

Anonym sa...

Hej vännen! Här är tapettjuven ;) Hoppas det är okej... :)
Vi hade från början tänkt oss en annan tapet som var svart med annat mönster. Men när vi kom till butiken hade den utgått ur sortimentet! Villrådiga letade vi igenom hela sortimentet, när vi kom på att vi hade tyckt om er tapet. Simon hade fotat den med mobilen, så vi fick rätt med oss hem :)
Jag ska hälsa från mobilvilden att du gör alldeles rätt när du går över till "mobilernas mästare" ;)
KRAM!
/K