Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

tisdag 29 september 2009

26 september…

Nää…jag fyllde inga 40 år, inte än, inte i år. Jag brukar inte ha några storkalas när jag fyller, men som vi kämpat med vår trädgård och altanbygget, växthusbygget osv. så var det dax att bjuda in våra nära och kära och umgås över god mat. Så därför blev det ett stort kalas i år. 38 år blev jag. Runt 30 gäster kom det under dagen & kvällen.
Vi hade Öppet-hus mellan kl.11-20
 
Meny: Sushi och bacon/tomat paj och kladdkaka-muffins med hallon och grädde.
Första besöket kom runt kl. 11 sen fortsatte besöken att komma och gå hela dagen fram till kl. 20.
Då började min familj och grannfamiljen förbereda middagen för oss på altanen. Vi grillade och tillslut hade vi slukat en 3 rätters med god dryck till varje rätt. Sen blev det kaffe och konjak. Vi hade det väldigt trevligt hela dagen och kvällen. Våra grannar traskade över gräsmattan hem till sig runt 02:00 på natten. Tack alla som gjorde min dag så varm, kärleksfull, rolig..ja helt fantastisk. TACK!

kalas 2 
Lite fler kalasbilder.

kalas 1
Tur att vi fick ett sånt fint slagbord i arv
av min mans en släkting. Här får man plats många
Tack för det.

Altan på Rosies birthday 
Tända lyktor, ljus och facklor.
Födelsedags middag på altanen i höstmörkret.

kalas kvällen
Middag med grannarna på kvällen.
Olivia och Meja äter och leker :-)

ljus mys 1 
Lite lyktor tända framåt kvällningen.

ljus mys 2 
Lyktor och åter lyktor.

Rosies födelsedagspresent
Och detta var det jag hade önskat mig.
Tack för presenterna!

Inga kommentarer: