Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

tisdag 29 september 2009

Höstdekor ute….

Jag älskar att få pyssla och dekorera. Både ute och inne.
Jag brukar säga inredning och utredning är mina största intressen.
Skogen har så vackra material att bjuda på och även trädgården.
Mossa, rönnbär, stenar och grenar, kottar, blåbärs och lingonris.
Jag har bara en sak kvar att göra, mitt mosshjärta som jag brukar ha på dörren.
Hade inte tid att fixa det innan storkalaset. Men det kommer.
Vi har höststädat trädgården och jag har flyttat och delat de flesta perenner som jag tänkt det finns lite kvar att göra.
Kratta löv och beskära ett äppelträd ska jag hinna med innan snön faller tänkte jag.
Gå ut och njut av den höga, klara höst luften och de vackra färger som naturen klär sig i just nu.
Trevlig höst alla bloggarvänner!

Lite bilder från vår trädgårds höst dekorationer.

altan i höstskrud 
Altanen och staketet är klart…..

höst dekorera 1
Aster,njurvinda, ljung, kål och silver…girlang?

höst dekorera 3
Ser ni den lilla ekorren.
Den fick jag av min dotter i födelsedagspresent
förra året.

höst dekorera 2
Kål, mossa och rönnbär och en murgröna

höst dekorera 4 
Rönnbär vitmossa och en mossig gren.
Så vackert och skapat av naturen.

höst dekorera 6
Ljung, mossa & rönnbär

höst dekorera 5
kål, rönnbär och mossa.

humlen
Min fina humle, välkommen nästa år igen.

höstens sista rosor
Vilket otroligt ros-år det varit.
Denna blommar för 4:e gången i år.
Vet ej vad det är för sort. Men det är upp stammad ros,
som lever sitt eget lilla liv, den verkar vilja återgå till sitt ursprung.
Kan den ha varit en busk/klätterros i sitt tidigare liv?.
Jag har fått binda upp den på en bambukäpp.
Hoppas den blir lika vacker nästa år igen.

Inga kommentarer: