Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

fredag 2 oktober 2009

Frostad trädgård

Vaknad imorse av en kyla i sovrummet jag inte var van vid. Jag vet att det är oktober och att det är normalt med minusgrader nu. Men vi är lite bortskämda med att ha fått sommaren lite förlängd de senaste åren. Höstarna är mildare, eller? 6,5 minusgrader visade den digitala utetermometern. Solen lyste på den blå himlen. Fattade kameran och sprang ut. Måste fånga frosten, innan solen smälter kristallerna. Naturen är vacker i frost, speciellt frostade rosknoppar och sånt som nyss blommade och fortfarande har sin färg kvar. Här kommer min bildkavalkad från min frostade trädgård.

Frostad trädgård

gräsmattan i frost
Frostad gräsmatta.

höstvila
Frostad lövmatta i min skuggberså.

höstkronor
Rasslande löv som faller av från trädens
kronor.

växthus i frost
Frostat växthus i vila.

 

Frostade blommor

Dammen i frost
Dammen har frusit.

 

fairy i frost 

 

 

grekiskvädd i frost

 

 

rosknopp i frost

 

 

rudbeckia i frost 

 

Ut och njut kära trädgårdsvänner !

 

kamin 
Jag går in och värmer mig vid
kamin en stund.

 

Kram Rosemarie

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir vackra foton när det är frost. Så fiffig du är, att göra av hönsnät har inte jag tänkt på. Har inte gjort min, den är köpt. Men din idé är lysande (sickan) det blir nog jag som härmar dig, om jag lyckas trassla ut hönsnätshärvan i garaget.
Ha nu en riktigt mysig helg
Goa kramen
AnnaMaria

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Fin-fina bilder!

Kram :-)

Anonym sa...

Åh vad vackert!!!
:)
/Kattis

Merja sa...

I mitt slott...det var väl att ta i;)
Snygga bilder du tagit i ottan! Gillade de frostade rosorna. Ska försöka ta mig ut och knäppa lite kort nån morgon medans mina rosor blommar. Såg höstmysigt ut i skuggbersån för att inte tala om kaminen:)

My sa...

ÅÅÅÅååååååååååå jag längtar hem!!!!!

Ingmarie sa...

Ville bara tala om att nu får det banne mig vara slutmålat!

Allt väl med dig hoppas jag!

ps.brasan är väl helt ok kan jag tänka mig!