Konst, hantverk & återbruk


För mer info se min hemsida www.limerose.se

måndag 23 november 2009

Förbanna ej mörkret…

…tänd ett ljus!
Eller massor av små dioder, led lampor.  Hemma hos mina svärföräldrar I-K och I  är det fint belyst. De har en likadan paviljong som vi har men den har lite fler ljusslingor. Dessvärre är jag ingen super fotograf och jag har inte använt mig av stativ som man givetvis borde när slutartiden är lååååång, som i kvälls/natt ljus eller mörker hahahha. Dock blev det effektfulla bilder.

Ljus, ljus strålande ljus…

Ik paviljong 2
Hemma hos mina svärföräldrar.
Ik paviljong 1
Hemma hos mina svärföräldrar.
Brinnande buske
Hemma hos mina svärföräldrar. Det brinner inte!
ljussättning i trädgård ik
Hemma hos mina svärföräldrar.
Ljusslinga vatten IK 1
Hemma hos mina svärföräldrar.. Med blixt.
Ljusslinga direkt på marken, se ut som en liten bäck.
Ljusslinga vatten IK 2
Hemma hos mina svärföräldrar. Utan blixt.
Ljusslinga kaprifol paviljong 1 
Hemma hos mig i paviljongen.
Kaprifolen slingar sig upp.
Paviljong konunga krona
Hemma hos mig. På avstånd så ser det ut som en “JÄTTE” konunga-krona, som min dotter Ronja sa.

Kram på er

Rosemarie

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint!!!
Ja man ska väl inte förbanna mörkret... Detta behövde jag se.
Kolla in min blogg får du se, jag har precis vräkt ur mej allt vad jag känner inför mörkret.. :/
Kram Kattis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!!
Ååå så vackeet!! ja ljus i nörkret är u behövligt nu!!!

Så dfär har vi med tänk att göra med vår paviljong....i flera år hmm får väl se om det blir av i år nu då!!!

Massor av vackert pyssel ni gjort..pepparkakshuet..alla mossalster. mossgranen var jättefin. O att pynta lampkronan var såå vackert..,men vart får man tag i mattlummer nånstans???..vamligt gran barrar ju så!!!

Kram

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Nej, jag tycker det är mysigt med mörker...med levande ljus förstås!

Tomtarna finns även i år, men va med...det har en rykande åtgång!

Ses ikväll!
Kram

Merja sa...

Fina ljusbilder från båda trädgårdarna!
Kände mig lite träffad... för visst suckas det över mörkret:)
Så mycket fint pyssel och bakande ni hunnit göra!! Själv hämtade jag adventsgranen igår...allt annat kvar...

Svärmor Inger-Kristina sa...

Hej Vännen!

Fick ett mycket gott skratt över Dina ord:"Det brinner inte!" För det ser faktiskt ut så på kortet. Ja, det är härligt med ljus i trädgården det bryter mörkret.
KRAM!

Ingmarie sa...

Hur gick det med näverkistan?
Ville ha ljus o fick det!
Stort TACK

Ha det gött!

Anonym sa...

Hallå å God Jul till Er också :) Vad fint du har gjort/gör! Hälsa alla! Kramar / Jessica